[Advcomparch] Απορίες α μερους 4ης ασκησης

Konstantinos Nikas knikas at cslab.ece.ntua.gr
Thu Jun 4 19:24:38 EEST 2020

Καλησπέρα,

> 1) Στην σελίδα 4, το σχήμα έχει 2 τοπολογίες για nthreads=16.

Το σχήμα έχει 1 τοπολογία αλλά για κάποιο λόγο κατά τη μετατροπή του
αρχείου έγινε εισαγωγή 2 φορές του ίδιο σχήματος. Ζητούμε συγγνώμη για
αυτό, η εκφώνηση στο site έχει ήδη διορθωθεί.

> Γενικά, επίσης, τις τοπολογίες του σχήματος δεν θα πρέπει να γράψουμε στον sniper ως προς τα shared_cores για L2/L3, με κατάλληλες παραμέτρους προς τον sniper commandline? (όχι να το αφήσουμε χωρίς ρύθμιση, δηλαδή όπως στο ask4.cfg, φαντάζομαι)

Στην εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται αναλυτικά ο τρόπος με τον οποίο
θα πρέπει να εκτελέσε τον sniper, δηλάδη η χρήση των
perf_model/l2_cache_shared_cores κτλ. Διαφορετικά θα πρέπει κάθε φορά
να αλλάζετε το configuration file.

> 2) Στο ερώτημα 3.1.4 για το πραγματικό σύστημα, που ζητάει να δώσουμε το ίδιο διάγραμμα με το ερώτημα 3.1.1, αφού εμείς δεν έχουμε τον χρόνο εκτέλεσης σε κύκλους, αλλά σε sec, πώς θα γίνει το ίδιο διάγραμμα; Και δεν μπορούμε νομίζω κιόλας να βρούμε τους κύκλους, διότι δεν μετράται αυτό από κάπου. Εννοούσατε στο ερώτημα 3.1.1 να δώσουμε και εκεί σε sec τον χρόνο εκτέλεσης, και όχι σε κύκλους, ή και τα δύο; Και τότε στο 3.1.4 τι θα αναπαραστήσουμε, εφόσον μόνο χρόνο σε sec έχουμε;

Εννοούμε τα ίδια διαγράμματα ποιοτικά. Και στις 2 περιπτώσειςο ένας
άξονας είναι ο χρόνος. Στη μια περίπτωση τον μετράτε σε κύκλους και
στη δεύτερη σε sec. Άλλωστε αν σκεφτείτε προσεκτικά τι συζητάμε, θα
δείτε ότι δεν είναι δυνατή η απευθείας σύγκριση των αποτελεσμάτων των
2 ερωτημάτων.

Από εκεί και πέρα βέβαια, αν θέλετε να κάνετε και στις 2 περιπτώσεις
τα διαγράμματα χρησιμοποιώντας κύκλους ως μονάδα μέτρησης του χρόνου,
προφανώς και μπορείτε. Είτε χρησιμοποιώντας τη συχνότητα για να κάνετε
την μετατροπή είτε μετρώντας τους πραγματικούς κύκλους χρησιμοποιώντας
τους performance counters τους επεξεργαστή σας.

> 3) Πάλι για το ερώτημα 3.1.4, αν ο επεξεργαστής μας έχει HyperThreading (https://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/hyper-threading/hyper-threading-technology.html) αυτό μετράει πραγματικά ως οι διπλοί πυρήνες?

Νομίζω έχουμε δει στο μάθημα τι σημαίνει το HT. Σε κάθε περίπτωση στο
συγκεκριμένο ερώτημα αναφερόμαστε στο συνολικό αριθμό των hardware
threads (ή logical cores).

e-mail: knikas at cslab.ece.ntua.gr