[Advcomparch] 2 ερωτήσεις για MESI σχετικά με tag και cache to cache transfers

Konstantinos Nikas knikas at cslab.ece.ntua.gr
Mon Oct 5 00:47:28 EEST 2015

Καλησπέρα,

> 1)Γίνεται αν έχουμε 2 επεξεργαστές να έχουν και οι δύο το 1ο block της
> cache exclusive (ή Modified) αν το block αυτό έχει διαφορετικό tag; Η
> αλλιώς το tag ελέγχεται πριν αλλάξει το state;

Το coherence αφορά blocks δεδομένων και όχι θέσεις στην cache.
Coherence μπορείς να έχεις μεταξύ μιας cache 128ΚΒ και μιας δεύτερης
64ΚΒ, αρκεί να έχουν το ίδιο block size.

> 2)Σε cache to cache τα σήματα στο bus χρησιμεύουν μόνο για την αλλαγή
> state ή (όταν χρειάζεται) ταυτόχρονα μεταφέρουν και τα δεδομένα από
> cache σε cache μέσω bus; (το ξέρω ότι έχει απαντηθεί αλλά δεν μου ήταν
> σαφές)

Το bus χρησιμοποιείται τόσο για την μετάδοση του είδους του
transaction όσο και για τη μεταφορά δεδομένων. Είτε η μεταφορά γίνεται
cache-to-cache είτε από τη μνήμη στην cache, όλοι είναι συνδεδεμένοι
πάνω στο bus και αυτό χρησιμοποιούν.

e-mail: knikas at cslab.ece.ntua.gr