[Advcomparch] Μερικές ερωτήσεις για τη L.D

Yiannis Tsiouris el06193 at mail.ntua.gr
Wed Jun 24 00:26:35 EEST 2009

Μιχάλης Βήχος wrote:
> [...]
>
> DADDI R1,R1,#16
> BNEZ R1,foo ;Η διακλάδωση έχει προβλεφθεί TAKEN
> L.D F2,0(R1)
>
> Αν δεν κάνω λάθος, τη στιγμή που που η DADDI είναι σε στάδιο WB γίνεται ISSUE η L.D. Η τελική τιμή της R1 δεν είναι ακόμα γνωστή. Προφανώς η L.D θα πρέπει να περιμένει για 1 κύκλο. Λέω κάτι λάθος?
> Τι θα πρέπει να μπει στο πεδίο ADDRESS του RS Load(x)? Θα πρέπει να το αφήσω κενό και
> να το συμπληρώσω στον επόμενο κύκλο όπου η R1 θα έχει υπολογιστεί? Θα μπορούσα να βάλω κάτι τις μορφής Μ[0+Int1] (Int1 είναι ο RS που έχει δεσμέυση η DADDI)?

Στο WB μιας εντολής ενημερώνονται όλες οι μονάδες που έχουν εξάρτηση από
το αποτέλεσμα της εκτελεσθείσας εντολής[1]. Οι διαφάνειες αυτές βέβαια
αναφέρονται σε FP πράξεις αλλά το ίδιο θα ισχύει και για τις Integer κα-
θώς και αυτές χρησιμοποιούν τον CDB για το γράψιμο. Αρα στο κύκλο που
γίνει issue η LD (ίδιος με τον κύκλο που περνά σε WB η DADDI) διαβάζει
το σωστό όρισμα.

> Και κάτι ακόμα...
>
> Οι RS των εντολών MUL.D, DADDI κτλ. έχουν τα πεδία Qj και Qk που κρατούν τα ονόματα των RS από τα οποία περιμένω αποτέλεσμα. Αν αυτά τα πεδία είναι κενά έχω έτοιμα τα δεδομένα και επομένως μπορώ να συνεχίσω την εκτέλεση. Υπάρχει κάποιο ανάλογο πεδίο για τους RS των εντολών L.D? Χωρίς ένα ανάλογο πεδίο πως θα ξέρω ποιον RS θα περιμένω να ελευθερωθεί για να συνεχίσω την εκτέλεση μίας L.D?

Στην πραγματικότητα και οι load/store πρέπει να έχουν Qj πεδίο όπως φαί-
νεται και από τον ψευδοκώδικα των διαφανειών. Σε παραπέμπω στο στάδιο
execute των load/store στις ίδιες διαφάνειες... Μάλλον από το παράδειγμα
θα λείπουν για λόγους απλότητας!