[Distrib] Ερώτηση σχετικά με το CLI και την εκφώνηση

Katerina Doka katerina at cslab.ece.ntua.gr
Tue Dec 22 14:05:34 EET 2020

Καλησπέρα,

On Mon, Dec 21, 2020 at 5:49 PM Ευάγγελος Μεκλής <el16644 at central.ntua.gr>
wrote:

> Καλησπέρα σας, ήθελα να κάνω κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την εκφώνηση.
>
> Για να έχει πρόσβαση ο χρήστης στον κάθε κόμβο πρέπει να ανοίγει
> διαφορετικό terminal/cli και να του παρέχουμε πρόσβαση; Δηλαδή αν έχουμε
> 10 κόμβους στο δίκτυο, για να έχουμε πρόσβαση και στους 10, θα πρέπει ο
> χρήστης να ανοίγει 10 tabs; Και αν ανοιχτεί ένα 11ο tab να γίνεται
> αυτόματα join στο δίκτυο ένας νέος κόμβος;

Κάθε κόμβος που ξεκινάει θα μπορεί να δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να
δίνει τις εντολές που σας έχουμε περιγράψει. Αν πχ. το υλοποιήσεις σαν μια
εφαρμογή που τρέχει από το terminal, θα μπορούσε ξεκινώντας, κι αφού
συνδεθεί στο δίκτυο, να περιμένει από τον χρήστη εντολή (στο ίδιο
τέρμιναλ). Αν το υλοποιήσεις σαν web εφαρμογή, θα πρέπει να υπάρχει κάποια
σελίδα που ο χρήστης θα μπορεί να δώσει τις αντίστοιχες εντολές. Οπότε ο
χρήστης για να δώσει εντολή από κάποιον συγκεκριμένο κόμβο, θα πρέπει να
έχει πρόσβαση στον κόμβο αυτόν και να χρησιμοποιήσει είτε εντολές από το
terminal είτε εντολές από τον browser, ανάλογα με την υλοποίηση.

> Ακόμα ήθελα να ρωτήσω η εντολή join θα γίνεται στο background; Δηλαδή
> δεν πρέπει να παρέχεται στον χρήστη (Στις εντολές για το CLI του
> ToyChord αναφέρεται μόνο το depart και όχι το join).

όχι, το join δε δίνεται από τον χρήστη, εννοείται ότι μόλις ξεκινήσει ένας
κόμβος συνδέεται και στο δίκτυο.

> Επίσης αν δεν θελετε να εχουμε n tabs στο cli για n κόμβους, τότε πρεπει
> με κάποιο τρόπο να έχουμε πρόσβαση στις εντολές κάθε κόμβου απο το ίδιο
> cli σωστά;

Δηλαδή αν θέλουμε να κάνουμε κάποιο query από τον κόμβο 7, θα
> πρέπει να προσδιορίζει ο χρήστης με κάποιο τρόπο ότι το query θα
> ξεκινήσει από τον κόμβο 7;

  Η αρχική σκέψη ήταν ένας cli ανά κόμβο. Αν θες να κάνεις query από τον
κόμβο 7, θα συνδεθείς στο μηχάνημα που τρέχει ο κόμβος 7 και θα
χρησιμοποιήσεις το cli του.  Δεν είμαι αρνητική και στην άλλη επιλογή
ωστόσο. Τότε όντως θα πρέπει να καθορίζεις εσύ σε ποιον κόμβο αναφέρεσαι
κάθε φορά.