[Advcomparch] Απόρια στο προτόκολο MESI

Konstantinos Nikas knikas at cslab.ece.ntua.gr
Thu Jun 23 11:48:39 EEST 2016

Οι χρόνοι που απαιτούνται για την μεταφορά δεδομένων εξαρτώνται
προφανώς από το δίκτυο διασύνδεσης που χρησιμοποιείται. Στο μάθημα
έχουμε εστιάσει στην χρήση διαδρόμου (bus), ότο βασικό χαρακτηριστικό
του οποίου είναι ότι όλοι όσοι είναι συνδεδεμένοι βλέπουν ότι
μεταδίδεται (έχουμε δηλαδή broadcast).

Είναι σαφές λοιπόν ότι cache to cache και cache to mem θα απαιτούν τον
ίδιο χρόνο (όσο χρειάζεται το bus transaction για να ολοκληρωθεί).

Όταν η cache κάνει flush βάζει τα δεδομένα στο διάδρομο. Έχουμε πει
λοιπόν ότι η μνήμη, από τη στιγμή που είναι συνδεδεμένη στο διάδρομο
και βλέπει το transacation, μπορεί να πάρει τα δεδομένα και να
ενημερώσει το block της χωρίς κάποιο έξτρα κόστος.

Το writeback είναι ειδικό transaction το οποίο εκτελείται κάθε φορά
που μια cache διώχνει ένα dirty block από την cache της εξαιτίας ενός
δικού της miss.

K.