[Advcomparch] Απορία για Tomasulo και άλλες μικρές απορίες

Lambros Flokas lamflokas at gmail.com
Sat May 18 09:41:20 EEST 2013

Καλημέρα σας,
έχω μια απορία για την εκφώνηση της άσκησης.
Δεν καταλαβαίνω πως οι εντολές store έχουν δικαίωμα να κάνουν προσπέλαση
στη μνήμη στο EX από τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε εκεί αν η εκτέλεση τους
είναι υποθετική.Νομίζω ότι το έχω διαβάσει και σε λύση από τα παλιά θέματα
ότι νομιμοποιούμαστε να το κάνουμε αυτό μόνο για load εντολές ενώ για τις
store γίνεται στο CMT.
Το μόνο που μπορώ να φανταστώ είναι ότι το κάνουμε για απλοποίηση ώστε το
CMT  να είναι πάντα ένας κύκλος και η πολυπλοκότητα να παραμένει στο ex
όπου έτσι κι αλλιώς δεν έχουν όλες οι εντολές την ίδια διάρκεια.
 Μια ακόμη απορία μου είναι αν είναι δυνατόν λόγω του missprediction
επεξεργαστές με μεγαλύτερο ROB να τρώνε περισσότερη ζημιά
επειδή εκκαθαρίζουν περισσότερες εντολές  έτσι ώστε τελικά να έχουν
μικρότερο IPC από τον ίδιο επεξεργαστή αλλά με μικρότερο ROB.Γιατί
δυσκολεύομαι να ερμηνεύσω αλλιώς τα αποτελέσματα του dedup(αν έχω κάνει
σωστά τις προσομοιώσεις του βέβαια)
Τέλος διάβασα για τον Sandy Bridge ότι σε κάθε κύκλο αποκωδικοποιεί 4
εντολές και τις μετατρέπει σε μικρο- εντολές (με την αντιστοιχία 1.3 όπως
νομίζω είπαμε στο μάθημα) αλλά μετά έχει 6 dispatch ports.Διαισθητικά
καταλαβαίνω ότι το dispatch width είναι 6 αλλά λογικά θα ήταν σωστότερο
να παίρναμε το 4*1.3=5.2 δηλαδή 5.Εδώ η διαφορά φαίνεται μικρή αλλά θα
βοηθούσε να καταλάβω το εξής :το dispatch width είναι πόσες εντολές έχουμε
δυνατότητα να κάνουμε decode, πόσες εντολές μπορούμε να προωθήσουμε στα
reservation stations ή το μικρότερο των δυο?