[Advcomparch] Θέμα 3Β Ιούλιος 2009 - not pipelined FU's

Nikos Anastopoulos anastop at cslab.ece.ntua.gr
Sat Jun 25 15:43:31 EEST 2011

Καλησπέρα,

On 06/24/2011 06:36 PM, Βασιλης Παπαιωαννου wrote:
> Χαίρετε,
>
> 1. θα ήθελα να ξεκαθαρίσετε την έννοια του pipelined / not pipelined FU.
Αντιγράφω από την εκφώνηση της φετινής 3ης άσκησης:
"Στις non-pipelined μονάδες η εκτέλεση μιας εντολής που απαιτεί
περισσότερους από έναν κύκλους δεν μπορεί να επικαλυφθεί από την
εκτέλεση μιας δεύτερης  εντολής, και έτσι η τελευταία θα πρέπει να
περιμένει την ολοκλήρωση της πρώτης. Αντίθετα, στις  pipelined μονάδες η
εκτέλεση των εντολών επικαλύπτεται. Διάρκεια σταδίου c κύκλων
συνεπάγεται  ότι οι εντολές μπορούν να εισέρχονται για εκτέλεση στη
μονάδα ανά c κύκλους."

> Διαβάζοντας το θέμα 3Β του Ιουλίου 2009 η εν λόγω έννοια δεν μου είναι
> σαφής. Για not pipelined FU's, όταν μια εντολή ζητά μια FU, υποχρεούται
> να περιμένει την όποια εντολή εκτελείται εκείνη την στιγμή στην
> ζητούμενη FU. Συνεχίζοντας, αν η εντολή που εκτελείται στην FU τελειώνει
> την εκτέλεση της την χρονική στιγμή χ, τότε η εντολή που περιμένει για
> την FU, θα αρχίσει να εκτελείται την χρονική στιγμή χ + 1. Σωστά;
Σωστά

> Σύμφωνα με την λύση του θέματος το παραπάνω δεν ισχύει. Συγκεκριμένα, η
> εντολή SUB( 6) που περιμένει την FU, ξεκινά να εκτελείται την χρονική
> στιγμή 7, την ίδια χρονική στιγμή που ολοκληρώνεται η εκτέλεση της
> εντολής ADD( 5). Η ADD δεν δεσμεύει την not pipelined FU μέχρις ότου να
> μεταβεί στο στάδιο WR;
Διαβάζοντας προσεκτικά την εκφώνηση της άσκησης, θα δεις ότι υπάρχουν 2
integer μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι η SUB δεν περιμένει την ADD, αλλά
μπορεί να χρησιμοποιήσει άμεσα τη δεύτερη μονάδα.

> Αντίστοιχο θέμα υπάρχει και με τις εντολές ΒΝΕΖ( 7), ADD( 9).
> Εκτελούνται στο ίδιο ακριβώς διάστημα.
Ακριβώς για τον ίδιο λόγο με πριν.

Σημειωτέον, στην εκφώνηση του
> θέματος δεν διευκρινίζεται αν οι εντολές διακλάδωσης χειρίζονται δικιά
> τους FU.
Το αναφέρει στη συνθήκη υπ'αριθμόν 3.

Ν.

--
Dr. Nikos Anastopoulos

National Technical University of Athens (NTUA)

e-mail: anastop at cslab.ece.ntua.gr