[Advcomparch] Σταδιο ΕΧ σε load και store

Nikos Anastopoulos anastop at cslab.ece.ntua.gr
Sun Jun 21 22:17:44 EEST 2009

Lefkaditis Giorgos wrote:
> Απλα για να ειμαι σιγουρος... H εκφωνηση εννοει πως σε μια load ή store
> το address calculation και η προσβαση μνημης διαρκουν και τα δυο μαζι
> 1 κυκλο
> και οχι το καθενα απο 1 κυκλο, σωστα;

Ναι, και τα δύο μαζί διαρκούν 1 κύκλο.

> Επισης, οσον αφορα κατι που αναφερθηκε σε προηγουμενο mail.
> Νομιζω η εκφωνηση λεει ξεκαθαρα οτι μια εντολη που περιμενει απλα να
> γινει
> διαθεσιμο το FU θα ξεκινησει την εκτελεση της ΜΕΤΑ το WB της εντολης που
> το καταλαμβανε.
> Οι διευκρινισεις ομως που εγιναν μαλλον μπερδεψαν το θεμα, αφηνοντας το,
> λιγο πολυ, στην προσωπικη ερμηνεια του καθενος. Μπορει επομενως να
> ξεκαθαριστει;

Ισχύουν οι διευκρινίσεις που έγιναν στα προηγούμενα mail. Το
συγκεκριμένο σημείο της εκφώνησης γράφτηκε έχοντας κατά νου το γενικό
μοντέλο του Tomasulo, όπου υπάρχει 1-1 αντιστοιχία ανάμεσα σε rs και
execution units. Στην περίπτωση που δεν ισχύει αυτό (όπως στην άσκηση),
το καλύτερο θα ήταν μια εντολή που βρίσκεται σε κάποιον rs και έχει
έτοιμα όλα τα ορίσματά της, να μπορεί να ξεκινάει αμέσως μόλις
απελευθερωθεί η αντίστοιχη μονάδα, μετά δηλαδή το τέλος του σταδίου ΕΧ
της εντολής που εκτελούνταν σε αυτήν μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ξαναλέω ότι
αν κάποιος έχει υποθέσει ότι η εντολή ξεκινάει να εκτελείται μετά το WB
της εντολής που καταλάμβανε τη μονάδα, δεν υπάρχει πρόβλημα (δεν αλλάζει
κάτι ουσιαστικό στη σημασιολογία του αλγορίθμου).

Ν.